2016年6月4日土曜日

2016年6月4日土曜日 -

Chiara: Ciao a tutti!

Ciao a tutti! Mi chiamo Chiara, sono insegnante di italiano a NOVA. Vivo in Giappone da un anno e mezzo circa. Ho deciso di venire in Giappone perché amo la cultura tradizionale giapponese.

Hello everybody! My name is Chiara. I am an Italian teacher here at NOVA. I have been living in Japan for about one and a half years. I decided to come to Japan because I love traditional Japanese culture.

Quando ero alle scuole superiori ho letto un libro sulla vita delle geisha e ho iniziato ad interessarmi alla cultura giapponese leggendo diversi libri. Ho studiato giapponese all'Università di Milano e mi sono laureta in lingua giapponese e inglese. Dopo la laurea sono venuta in Giappone per studiare e lavorare.

When I was in high school, I read a book about the life of a geisha and became interested in Japanese culture, and I started reading books about Japan. I studied Japanese at the University of Milan and I graduated with a Bachelor’s Degree in Japanese and English languages. After graduating from university, I came to Japan to study and work.

Mi piace leggere libri di autori giapponesi come Murakami Haruki e Mishima Yukio e mi piace guardare alla televisione il teatro Kabuki e i film sulla storia giapponese. In giappone mi piace visitare i templi e passeggiare per le strade vecchie ti Kyoto, mi piace la natura, la campagna e viaggiare.



I like reading books by Japanese authors such as Murakami Haruki and Mishima Yukio and I like watching Kabuki theater and films about Japanese history on television. In Japan I enjoy visiting temples and wandering around the old streets of Kyoto. I love nature, the countryside and travelling.

In Giappone ho visitato le principali città e Okinawa. Sono stata anche in Spagna, Francia, Inghilterra, Svezia e Egitto. Mi piace vivere in Giappone e la cucina giapponese, amo il sushi e i dolci giapponesi, ma quando torno in Italia mangio pizza e pasta. Nel mio tempo libero mi piace incontrare gli amici, ho moti amici che vengono da tutto il mondo.

I have visited the major cities of Japan and Okinawa. I have also been to Spain, France, England, Sweden and Egypt. I enjoy living in Japan and Japanese food. I love sushi and Japanese sweets, but when I go back to Italy, I eat pizza and pasta. In my free time I like meeting friends. I have friends from all over the world.

Vocabulary
cultura tradizionaletraditional culture:伝統文化
laureaBachelor’s Degree:学士号 
autoriauthors:小説家
teatrotheater:舞台劇
templitemples:寺院
campagnacountryside:田舎
dolcisweets:お菓子
incontrareto meet:出会う